Această mașină Ford din anii ’60 e mai frumoasă decât tot ce avem acum
Ford Ranger II a fost una dintre cele mai bizare mașini concepute vreodată. A fost un hibrid, jumătate mașină sport, jumătate mașină utilitară, care semăna cu un avion militar.
Chiar dacă nu apreciezi mașinile americane pentru că sunt prea extravagante și prea mari, Ford rămâne unul dintre brandurile care au inovat constant. Ford are în spate o istorie fructuoasă tocmai pentru că a îndrăznit să pună în aplicare cele mai trăznite idei și a reușit să se remarce în lume prin calitatea oferită.
La fâsrșitul anilor ’60, Ford a lansat un automobil hibrid ieșit din comun chiar și pentru zilele noastre.
A avut un design foarte futurist, elegant și puternic în același timp, care le-a încântat și pe doamne, și pe domni. Dacă ai crezut vreodată că e imposibil să combini designul fin al unei mașini sport cu designul robust și greoi ai unei mașini utilitare, citește în continuare acest articol și privește în imagini ce a putut să creeze Ford.
Conceptul acestui vehicul a apărut pentru prima dată în 1930, când Lew Bandt, un ingineri australian al Ford, s-a gândit să împlinească o dorință a soției sale. Ea îi ceruse într-o scrisoare că își dorește o mașină frumoasă, elegantă, cu care să poată merge duminica la biserică, dar, în același timp, să o folosească și pentru a căra porcii de la ferma lor la târg.
Nimic nu părea imposibil pentru acest Lew Bandt. El s-a gândit că poate realiza așa ceva dacă ar combina designul și utilitatea a două tipuri diferite de automobile. A realizat, așadar, conceptul „coupe utility”.
Deși pare de necrezut, conceptul a supraviețuit mai mult decât te-ai fi așteptat pentru o mașină în ediție limitată. În plus, a fost și foarte populară în America, Australia și Africa de Sud.
Mașina aia futuristă pe care o vezi în prima fotografie nu a fost produsă în anii 1930. A fost parcurs un lung drum până la ajuns în 1967 la acea versiune. Până atunci, Ford a experimentat cu diverse modele care au devenit aproape iconice și au dat naștere unei game complete.
Modelul de pionierat din această clasă de automobile Ford a apărut în 1957, sub forma lui Ford Ranchero, o mașină pe care noi, românii, o numim „papuc„, numai că americanii au dat mai multă atenție eleganței pe care o regăsești în față.
Pentru partea din spate, Ford a rezervat un spațiu generos de stocare, neacoperit, dar foarte util pentru oamenii din mediile rurale. De ce să cumperi două mașini, când poți avea și ceva stilat și ceva util într-una singură?
La începutul anilor 1960, Ford a început să-și îndrepte atenția mai mult către clienții tineri, pentru care a produs ceva puternic și atrăgător. Aveau deja legendarul Mustang, dar americanii de la Ford au vrut mai mult. Așa au început să experimenteze cu Ford Syd Mead, care se apropie de forma finală a modelului nostru de interes.
Syd Mead era un „camion” pentru tineri: interesant, modern, inedit și util. Un pickup elegant și puternic în același timp, care să concureze cu Mustangul. Spațiul de stocare din spate era atât de mare, încât încăpea și o motocicletă.
Fața lui Syd Mead semăna mai degrabă cu botul unui avion deoarece cabina se și prezenta astfel. Atunci când te urcai în mașină, aveai impresia că urci într-un avion pentru că ușile se glisează în sus. Concept care a fost preluat în prezent de brandrui auto de lux, pentru mașinile lor sport. Și atunci, ca acum, era un indicator de modernitate, de inedit.
Cea mai frumoasă versiune a fost Ford Ranger II, probabil cel mai stilat pickup din câte s-au făcut până acum. Dar a fost doar un prototip, Ford nu a avut de gând să producă în serie acest automobil. Criza petrolului și costurile ridicate pe care le presupunea Ranger II a determinat Ford să închidă în garaj vehiculul și să-l dea uitării.
Compania a preferat să ofere în continuare clienților Ranchero, care s-a produs până în 1979, în timp ce Ford/Mazda Courier se vor dovedi mai practice.
Ranger II a fost, totuși, un vis frumos, un experiment care aproape s-a pierdut ăn negura istoriei, dar, de care americanii nostalgici își mai amintesc de ea și de anii de tinerețe.